dagens observeringar:

vilken observerar dag! helt sjukt... allt detta hände på tunnelbanan hem från träningen (vilket tar 20 minuter):

observation ett: två tjejer, den ena lite snyggare än den andra, sätter sig mitt emot mig. de är finklädda, tillpiffade och på väldigt bra humör. detta är något jag absolut kan unna dem, men blev efter ett tag lite irriterad när de stänkte puder över hela min väska och inte bad om ursäkt. jag tog ett djupt andetag, och räknade till tio. detta skulle jag inte gjort. för mitt i det djupa andetaget drar den mindre snygga tjejen upp ett nagelack och börjar måla naglarna. jag är sedan tidigare fientligt inställd till målande av naglar på bussar, flygplan, i klassrum och andra trånga utrymmen. inte nog med det, kletade hon även av felmålat lack på sätet. jag önskar så att jag sagt något. nästa gång ska jag göra det.

observation två: när tjejerna kliver av följer jag dem med blicken, men blicken fångas sedan av en man som är extremt puckelryggad. jag har aldrig sett någon så puckelryggad. jag menar inte att det var läskigt eller att jag tyckte synd om honom eller så, utan jag var mest fascinerad, som jag tror läkare blir när det undersöker någon med konstiga utslag, eller nått.

observation tre: när tjejerna kliver av sätter sig en tjej, i min ålder, bredvid mig. efter en stund tar hon upp en tidning, och börjar läsa. det är en kalle anka tidning. såg löjligt roligt ut, plus att hon läste väldigt väldigt långsamt. jag hann läsa klart sidorna långt innan hon vände blad...

nu, plugga...

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0