malmö i mitt hjäta.

fantastiska sol. du underbara sköna sak som strålar värme in i varenda kottes hjärta, och får oss att må så bra. du fina glädjespridare som får folk att klä av sig, ta sig ut ur sina gråa kläder och dra på smilbanden. folköl, klara, filippa och karin. söta fina flickor som tyvärr bor i malmö. men idag är det okej, för idag är jag där.

besökte först filli och karin baby i deras lägenhet. att kliva in där är verkligen som att få en varm kram, med färger, former och skapande. vi drack folköl på balkongen och pratade om allt som hänt. hur vi mår och varför vi mår så. efter det begav jag mig mot triangeln för att möta upp klara och göra samma sak. fick en kram och några pussar, och vi satte oss vid kanalen och drack ännu en folköl. vi pratade om vänner och kärlek. det var mysigt.

nu sitter vi här, tuggar på torkad ingefära från tasty house och har lagt vinet på kylning. ikväll väntar utgång och galna uppsåt. malmö har mycket att erbjuda. kanske till och med dansanta östgötar och en och annan före detta kollega. kan bli hur kul som helst!

dagens konstaterande: folköl är underskattat. men man blir lätt kissig...


comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0