receptet på kärlek.

så var dagen kommen. 12 dagar gick, med längtan, saknad och funderingar. så hemskans skönt var det när jag stod där på arlanda och såg apotekaren komma ut genom glasdörrarna. lagom pirrig och med en ros i handen. och så var det med det. nu får vi bara se vad som händer. efter ordination från claudia bakade jag muffins. och om inte detta är receptet på kärleksmuffins, vet jag inte vad det skulle vara:

choklad x3 cupcakes


8 portioner | stora formar, 6 st/plåt


alla mått är cirkamått och kan behöva modifieras.


4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
ca 1/2 tsk salt
ca 1 dl kakao
2 1/2 strösocker
2 dl mjölk
125 g smält smör
2 ägg
ca 100 g mörk choklad i bitar

frosting:
150 g creamcheese
25 g smör
2-3 dl florsocker
1-2 tsk vanilj socker
ca 100 g smält vit choklad


sätt ugnen på 175°c. blanda mjöl, bakpulver, socker, kakao och salt i en skål. vispa smör, mjölk och ägg. tillsätt sedan de torra ingredienserna. rör runt och häll i den hackade chokladen. fördela smeten i stora formar. grädda muffinsarna i ca 30 min.

under tiden görs frostingen: lägg i osten, smöret, vaniljsockret och chokladen i en bunke och vispa med elvisp. tillsätt sedan lite florsocker åt gången tills du får en jämn och fin smet.

när muffinsarna är klara låt dem svalna och spritsa/klicka sedan ut frostingen. dekorera med allt du tycker är fint! jag har använt silverkulor, jordgubbsströssel och rosa hjärtan. dessutom gjorde jag mina i mindre storlek, vilket räcker gott och väl! och så kan man dela med sig... till många... receptet hittade jag på dagensmuffin.se


dagens soligaste: stockholm. vädret är fantastiskt. jag har redan fått lite solbränna! gott.


comments
Postat av: Anonym

Ååååh så fina! Nu blev jag ju kär i dig ;)

2009-04-07 @ 17:34:28

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0