ut ur kaoset in i stormen.

när det är allsång på strand 12 är det ofta fullbokat. när man bor i sverige, kan man aldrig lita på vädret. därför sattes det upp praktiska tält som skulle skydda de stackars gästerna mot väta. det gick sådär. för helt plötsligt tog sig vinden (kanske till och med vände den) och även tag i tälen. dessa lyfte, mer eller mindre, och välte nästan omkull barn och annat i mindre storlek. som tur är är alla glada när de besöker strand 12, och därför var det flera gäster som med ölen i ena handen greppade en tältstång med den andra. tills vi i personalen tog vid.

stenar, öltunnor och parasollfötter stod nära till hands och kvällen var räddad. allsången forstatte bland borden, och jag insåg att vattenfast mascara borde införskaffas.

nu är det läggdags för emelie bodil elisabet. imorgon är en halvt oplanerad dag. det ser jag fram emot!

dagens filmtips
: igår såg jag, julia, mor och lillasyster "kalenderflickorna". denna brittiska feel-good-movie kan jag helt klart rekommendera till någon som bara vill mysa ner sig i soffan en regnig eftermiddag med en skål ostbågar och ett glas mjölk.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0