intervju, check.

jag höll på att dö när klockan var kvart i nio, och insåg att intervjun började först klockan 09.30, och inte 09.00 som jag trott. så där satt jag, i fyrtio minuter, under pinsam tystnad. hejade sporadiskt på elever och lärare som gick förbi, och undvek att möta den förvånade blick jag fick av killen som släppt in mig i lokalen från första början.

men sedan flöt det på. fick först information om utbildningen, preliminärt schema och genomgång av den individuella uppgift som skulle göras parallellt med de enskilda intervjuerna. utan tvekan verkade de nöjda med mig, tyckte att min ansöan var den bästa de fått in, och nickade leende när jag svarade på frågorna. den individuella uppgiften blev klar på en timme, så vid elva lämnade jag skolan.

då visade det sig att apotekaren skulle äta lunch med sin far med respektive. jag var välkommen, och kunde inte tacka nej till en sådan inbjudan. det blev pasta på coffehouse by george vid odenplan, och gick oerhört smärtfritt. rentutav oerhört trevligt skulle jag vilja säga att det var. inte minst är det ju roligt att se var ens pojkvän kommer ifrån, och dessutom skulle det kunna ses som en uppvärmning inför den stora studentskivan med en hel massa släkt på fredag.

nu väntar matte c plugg på stadsbiblioteket, vilket passar bra i detta helsikesväder.

dagens öl: apotekaren har fått mig att gilla anchor steam beer. den är mycket god, och kostar 16,50 kronor på systembolaget. passar väldigt bra till det mesta får jag lov att säga.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0