är vi ihop nu eller.

för några år sedan hade kärleksrelationen flera viktiga steg. första dejten, första kyssen, första gången man ni-vet-vad, träffa kompisarna, komma överens om att man inte träffade någon annan, säga att man är ett par, säga att man älskar varandra, träffa familjen, första fyllebråket och så vidare, och så vidare. viktiga steg, oavsett när/var/hur de sker. nu har det dock dykt upp ännu ett viktigt steg. ändra status på facebook.

genom att göra det, visar man för hela världen (typ) att man är spoken for. upptagen, off the market, gängad, kalla det vad du vill. ett steg som för många förknippas med viss ångest. samtidigt som man är jättelycklig och upp över öronen förälskad, betyder detta att alla får reda på att man är ihop. och med alla menar jag alla vänner, föredettinger, släktingar och inte minst alla gamla ragg.

jag har dock tagit mig igenom ångest-fasen, och lagt ut förslaget. löjligt med i tiden, få man väl kalla mig nu.

dagens roligaste besked
: imorgon skall jag luncha med min fina fina vän som jag saknar massor. mys ska det bli!

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0