dagens recept:

jag får lov att säga att jag verkligen lyckades med min morotssoppa idag. för att göra av med mer grejer hade jag även i lite paprika. och det blev så gott att jag måste ge er receptet:

morotssoppa med paprika och chilli

1 portion
servera med: tursisk youghurt med pressad vitlök och ev. brödskivor med smör


2 morötter (ganska små)
1 potatis (en liten en)
1/2 gul lök (också en liten en)
1/4 paprika (normalstor)
1 dl vatten
1 1/2 dl mjölk
1 grönsaksbuljong
salt, peppar, chilli och spiskummin


skala och tärna morötter och potatis. skala o hacka löken. fräs en liten stund i en gryta. späd med vatten, mjölk och lägg i buljongtärningen. krydda och låt koka i ca 15 minuter tills grönsakerna är mjuka. lägg i tärnad paprika efter halva tiden. mixa soppan slät och låt den svalna något, så att ni inte bränner er på tungan.

sådär. det är väl vad man kan kalla nyttig och god lunch.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0