ordbajs och kaffemys.

utan tvekan en riktigt mysig förmiddag. efter synyndersökningen mötte jag upp med katarina, och vi begav oss till vurma. ett oerhört mysigt fik på bergsunds strand (på hörnet på andra sidan efter ica supermarket). fick tipset av therese, och gav oss tusan på att vi skulle hitta dit. det gjorde vi, men fråga är ju hur therese hittade dit från början... iallafall. vi kom dit precis när de öppnade för dagen. det innebar nybryggt kaffe som doftade ljuvligt, nästan varma bullar som precis anlänt från det egna bageriet och en lagom morgonförvirrad personal.

fiket är trevligt inrett med målningar i starka färger, glada tapeter och massor med kuddar. hela atmosfären var så varm och inbjudande att jag inte ens märkte när dörren råkade stå öppen lite för länge. hela vistelsen var så skön att jag log åt de fyra mammorna som satte sig bredvid oss med sina bebisar, och matade dem (inte med nappflaska). detta tåls att uppmärksammas, då jag i vanliga fall brukar höja irriterat på ett ögonbryn när barn befinner sig på fik eller restauranger.

jag kommer helt klart att dra med stockholmsgäster dit nästa gång, och hoppas att ni läsare blir sugna på ett besök. för det borde ni. helt klart.

dagens tröttsammaste: jag kräks snart på vårt grupparbete. jag har läst igenom det sjutton gånger. äntligen är det inlämnat och nästan ur världen. men inte nog med det måste jag läsa igenom en annan grupps arbete som vi skall opponera på imorgon. som om jag inte vet redan nu att det kommer bestå av ordbajs och en hel del upprepningar. för det är ju det grupparbeten går ut på. bla bla bajs bajs bla bla bajs...

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0