run away.

jag skulle tvätta, tänkte jag. men när jag kom ner till tvättstugan, så hade typ tvättrummet jag tänkte använda, brunnit upp. väggarna var kolsvarta, torktumlaren och centrifugen borta och det luktade starkt bränt. obehagligt. men inte lika obehagligt av tanken på att behöva ha på sig fultrosor i flera dagar.

"jaja", suckade jag, och gav mig iväg på en väldigt rask promenad. "jag går till bandhagen", tänkte jag. jo tjena mittbena. som om att jag hittar på de där småvägarna i mörkret. jag gav upp, och svängde vänster, och sen vänster igen, för att komma tillbaka mot högdalen. kände mig lite vilsen, men tyckte jag skymtade en röd text på ett höghus, och kände mig lite lugnare. gissa om jag då blev förvånad när jag insåg att det var bandhagens centrum jag kommit till, och inte högdalen. panik! tack vare skyltar kom jag dock på rätt spår igen, och började springa. och jag sprang, hela vägen hem, inom högdalens centrum.


skönt, var det. men kallt. men som foo fighter's sjunger: "pleasure or pain, i can't choose". dessutom stod det andra tvättrummet ledigt, så jag utnyttjade halvtimmesregeln och slängde in två maskiner. helt fantastiskt.

dagens mat: tack vare snälla grannar fick jag till en sjukt god köttäfrssås. hade börjat steka alla grejer, när jag insåg att jag inte hade några krossade tomater. så jag lommade ut i trappen och ringde på hos grannen. de gav gärna bort en burk, och tjejen sa: "vilken lägenhet var det nu..." jag pekade på min och sa: "den, du vet, ananas..." hon skrattade och önskade mig lycka till med köttfärsen... haha.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0