snöflingor i mitt ansikte.

i new york ska det idag bli 17 grader varmt. solen skiner. det snöar i stockholm. det blåser kallt, och snöflingorna flyger mot mitt ansikte i motvinden. de känns som små små nålar. som tur är är jag äntligen hemma, och ska krypa ner i badet. jag gör ett nytt försök när det gäller ensambad. jag tar med mig boken jag läser, och ett glas rödvin. boken kommer helt klart vara ett bra sällskap, för det är en bra bok. jag gillar speciellt ett stycke jag läste precis:

"Det är märkligt med flickor.
Man kommer inte förbi dem.
De är så fina.
Och så är de överallt. De låtsas som ingenting.
Jag tycker om deras röster. Och så tycker jag om när de skrattar och ler.
Och när de går.
Det är också något mystiskt med dem.
Ibland tror jag de vet något som jag inte vet.
Men de är så fina.
Och så svåra att få tag i.
Det upphör aldrig att förbluffa mig att till och med de finaste flickorna dras till de mest motbjudande pojkar."

erlend loe skriver på ett speciellt sätt, och jag tror att det påverkar mitt sätt att skriva just nu. på samma sätt som att jag lätt ändrar dialekt. boken heter förresten "naiv. super." och borde läsas.

dagens gravidchock: idag när jag stod och provade en klänning på beyond retro fick jag panik. min mage var så svullen. jag sa till julia att jag måste vara gravid. och att det tvunget skulle undersökas. nu. idag. min mage var så svullen på ett konstigt sätt. saken är nu undersökd, och alla kan pusta ut. men i vilket fall som helst ska jag uppsöka doktor, för att gå med svullen mage kan ju inte vara bra, oavsett vad man har stoppat i den.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0