starving.

vrålhungrig. skoldagen började med prov. efter provet insåg jag att jag glömt ta med mig frukt. en timme efter lunch börjar magen kurra. den kurrar genom hela redigeringen. jag och kristin kämpar fram till kvart över fem. sätter mig på tunnelbanan. då börjas det...

en tjej bredvid mig frågar sin kompis en dum fråga. "gissa vad jag ska äta till middag?" kompisen vet såklart inte vad hon skall äta till middag, så tjejen berättar. "jo, jag har köpt hem fläskfilé och så..." början hon. sedan fortsätter det med kräftsoppa till förätt, hon snackar potatisgratäng och bernaisesås. hon snackar kaffe och kladdkaka. jag dör en långsam död. vågar nog till och med erkänna att jag dreglade lite. det borde vara förbjudet att, om inte äta så iallafall prata om, god mat. iallafall en måndag.

hungern mättas nu för stunden med yoghurt. jag tänker inte dö vrålhungrig, med pastan kokandes på spisen. det vore alltför ironiskt.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0