dagens soppa:

det blev gott. oerhört gott. apelsinerna ger sötma, ingefäran gör soppan frisk, chillin ger hetta och créme fraichen gör den len. en perfekt höstsoppa som blir billig och bra även om man ändrar lite i originalreceptet. jag bytte ut röda linser mot gröna, och hade i torkad chilli istället för färsk. sedan vet jag inte om såndär lantbuljong är så ball som man påstår, så jag håller fast vid min buljong från ica. funka hur bra som helst! ett tips är dock att koka de gröna linserna en kvart innan, då de har lite längre koktid än de röda.


comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0