mitt första ostron.

jag kan helt klart bara vara tacksam över att få vara en del av teamet vid inspelningarna av kattis & company. för jag får göra så mycket saker, varav många jag aldrig gjort förr. för en månad sedan fick jag köra bil i stockholms innerstad för första gången. för två veckor sedan fick jag vara kock för första gången (iallafall for show). idag, hör och häpna, fick jag äta ostron för första gången. det var en mycket trevlig upplevelse, och jag hoppas att jag får lov att vara med om det snart igen.

för övrigt var det många trevliga gäster som bjudits in till dagens avsnitt, och det skall bli oerhört kul att se avsnitten. jag hör ju inte vad som sägs där jag står i köket. säsongstart 6 oktober klockan 21.00 på tv4 plus. lugn, jag kommer att påminna er.

nu ska jag ta det lugnt i en timme, och sen ska jag nog faktiskt gå och lägga mig.

dagens bilder
:
dagens kock, viktor, öppnade ostronen med finess.

jag i full kock-utstyrsel.

mitt ostron. på lappen står det: "malpeque. (crassostrea virginica.) stl 4. handplockade, odlade vid kanadas sydöstra kust, (prins edward island). smaken ligger åt det aromatiska hållet med i sina bästa stunder fina toner av hummer och krabbkött och en fin sälta."


comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0