2010: the year when november got lost.

hela 2010 försvann i ett rasande tempo. innan snön hade smält bort knäckte vi den första folkölen i vitabergsparken och innan vi hade tagit det första doppet hade löven på träden skiftat i färg. kändes det som, iallafall. i vilket fall som helst bjuder ett rasande tempo ofta på många hastiga svängar och ibland hänger man inte riktigt med. man kastas av och undrar vad som hände. då gäller det att borsta av axlarna och kliva upp i sadeln igen. och det var ju faktiskt så att...

...i januari bakades det födelsedagskaka för moah och linda. och när det blev för kallt under inspelningen av min och amandas "on the go"-film värmde vi oss med varm choklad. till skillnad från...


...i februari när jens klädde sig som en äkta drug-dealer i päls och rysshatt. det var även i februari som jag spenderade sjukligt mycket tid i skolan. det åts inte bara lunch utan även frukost. en frukost som...



...i mars bytter ut mot makalösa bruncher hos sophia. när skolan blev för mycket flydde jag hem till åmot. myste med liten och firade födelsedag. för...



...i april var det dags igen. dags för hjärtat att ta hopplasteg i bröstet, karuseller på gröna lund och dans, dans och mera dans. så mycket dans att...




...i maj hade vi nästan dansat sönder. men så kom deadmau5 till berns och lyckan var total. men inte i närheten av den lycka som infann sig när vi dagen efter fick beskedet vi väntat på. det mest fantastiska flickebarn var fött. baby stella. hon tillförde så mycket energi att...




...i juni var det inga problem att festa loss i london. med åsa och johanna och allt annat löst folk man möter i camden. men om mycket var löst i london satt desto mer som ett smäck när vi brände av vårt fantastiska stodio-program "soundcheck" som avslutning på det första året i skolan. jag hann dock knappt sluta innan det var dags för praktik...



...i juli på världens bästa allsång på skansen. jag sträckte på mig, precis som liten gör när hon har sovit en hel dag i solen. enbart för att nå lite högre och känna mig lite bättre. jag var alltså lagom utsträckt för att...




...i augusti dra ner på en lite road-trip till halland med langen. vi utforskade mellbystrand och dess strandade djur. vi åt hemlagad baklava och njöt det sista av vad sommaren hade att erbjuda innan det...




...i september var dags att gå till val. jag och langen har olika politiska åsikter men tog ändå en milslång promenad till telefonplan och samlade på så sätt ihop massor med kilometer som gjorde att jag...




...i oktober kunde säkra min tiondeplats bland södermalmarna som segrade i take sthlm. det var tungt, och lagom till att tävlingen var slut hade hösten gripit tag om stan. jag och moah var på fest i ett hus med underbara tapeter och personliga attribut. men det sjukaste var att...




...i november kom mamma och pappa på besök. vi var på skansen och tittade på de små husen och djuren som frös. sedan var november slut. poff, sa det. jag hann dock med att träffa elin och max från yo.se och vi hade en fantastisk kväll. nästan lika fantastiskt som det var...




...i december när lillasyster kom på besök. vi fikade och mös och hade det väldigt trevligt. hon var även med i norrköping näst sista inspelningen av dansbandskampen. dansbandskampen. detta härliga program som jag fortsatte min praktik på. så lärorikt. så underbart. så fint. så bra. pang. så var det slut. och med dansbandskampen slutade 2010.




...typ. för december bjöd ju även på ett härligt julfirande. och 2010 i allmänhet bjöd på kärleksförklaringar och dumpanden. ångestattacker och lyckorus. och jag säger som förra året. med ett sådant toppenår avklarat är förväntningarna på 2011 extrema. men vet ni vad som är läskigast? i juni är jag examinerad tv-produktions-vad-man-nu-ska-kalla-mig. redan nu kryper det i skinnet av iver och den där skrämmande känslan av att behöva stå på egna ben. men tills dess är det flera månader som ska levas. njutas och lekas. framtiden. vad vore vi utan den.

comments
Postat av: mamma

Finns bara ett ord jag kan säga FINT

kramar

2010-12-31 @ 11:58:23

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0