have i got something in my teeth?

med risk för att gå runt och pilla med tungan på tänderna en halv dag, måste jag igen slå ett slag för dessa fantastiska spenatpannkakor. då jag hittade receptet i city, och kan vara lite klurigt att hitta igen, har jag skrivit av det här:


spenatpannkaka med (räk)tzatziki
♣ ♣ ♣
2 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
6 dl mjölk
2 ägg
250 g hackad spenat

250 g räkor (kan såklart uteslutas)
en halv gurka
turkisk yoghurt efter smak och tycke
vitlök lika så
salt och peppar

vispa samman mjöl, mjölk och ägg. tina spenaten, krama ur vätskan och blanda ner i smeten. grovriv gurkan och blanda med turkisk yoghurt, pressad vitlök, salt och peppar. ja och så räkorna då. stek upp pannkakorna och servera med en klick tzatziki. och kanske lite sallad.



jag skojar inte om detta är typ det godaste jag ätit på länge.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0