and in a second it was all over.

jag räknade ner. högt. för det var jag som ansvarade för att hålla koll på tolvslaget. tio, nio, åtta, sju, sex, fem, fyra, tre, två, ett. gott nytt år! svaga läten som knappast skulle kunna kallas glädjetjut hördes bland den ringa skara människor som samlats i trädgården för att fira in det nya året. så jag tände en cigg, kramade om en fantastisk emma, skänkte ett gäng tankar åt julia, ett gäng tankar något längre norrut och drack upp mitt mousserande vin direkt ur flaskan. tro mig, jag är vekligen inte bitter. det må låta så, men jag är störtnöjd med att få se en viss man ta skydd i rhododenronbusken när raketerna flyger lite som de inte ska. jag älskar att se människor dra på sig thermobyxor för att inte frysa om rumpan när det nya året skall ringas in. att se en annan man springa runt som en femåring med sin reflexbeklädda täckjacka är oerhört skrattretande. men att låta en underbar människa åka långt, långt bort till ett land långt, långt borta gör lite ont. i själen. därför somnar jag med visst vemod, innan mina föräldrar inte ens tänkt tanken på att gå och lägga sig.


nej jag ska inte sova med kläderna på.


comments
Postat av: LIENE

sv: tack för din röst:)

Gott nytt år!

2010-01-01 @ 04:38:42
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: julia

puss

2010-01-03 @ 12:35:08

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0