i'm a bitch. i'm a lover. i'm a child.

vi konstaterade igår att jag lider av sk "road rage". jag skulle vilja påstå att jag är ganska snäll och trevlig i vanliga fall, men just när jag sätter mig i en bil förvandlas jag till en svärande biatch. men inte bara där stör jag mig på idioter, utan även i kollektivtrafiken stör jag mig på idioter. och på internet. facebook är ibland allt annat än ett härligt socialt medie. därför listar jag, mycket pågrund utav svår uttråkning, de fyra saker jag stör mig på mest just nu:

1. tanten på bussen bredvid mig. jag låtsades sova, men då jag låtsasover dåligt genomskådade hon mig och frågade om hon fick sitta bredvid mig. då jag dröjde lite med svaret för att låtsas låta nyvaken, fyllde hon i med ett "ja, för det börjar bi ganska fullt i bussen!". wiseass, bitch och bullshitter på en och samma gång. visst, bussen började bli full, men det fanns gott om säten längre fram. hon har för övrigt bältet på sig.

2. mensvärk. flikar in den lite otippat såhär mest för att jag i vanliga fall inte besväras utav denna åkomma men just nu, nu när jag har det som sämst, drabbas av en sjuhelvetes sådan.

3. saktkörare. man ska ta det försiktigt i trafiken. det ska man. men folk som utan anledning verkat förväxla gasen med bromsen borde fråntas sina körkort.

4. . detta lilla hjärte-tecken kan verka gulligt. men just nu vill jag bara spy på det. och par som på facebook skriver saker som "du är det bästa som hänt mig gullis, saknar dig och läääääääängtar till nästa helg. puss älskling" - det finns sms. ingen, och jag menar verkligen ingen, mår bra att behöva läsa sådana kommentarer eller statusuppdateringar.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0