wax on, wax off.

igår skulle jag vaxa benen. jag hade ställt in mig på det så pass mycket, att jag tvingade med mig pappa till ica här i abrahamsberg. de hade inget vax. "vi tror inte på sånt här," skojade kassören, "i abrahamnsberg har alla håriga ben!". så vi tog tunnelbanan till brommaplan. "två biljetter för att åka en station..." grymtade pappa som ine riktigt är okej med biljettsystemet i stockholm. på ica i brommaplan hade det inget vax. eller så var det slut. kassörskan visste inte vilket. så vi tar sikte på fridhemsplan och daglivs. för där har de allt. och om de hade vax! två sorter köpte jag, för att vara på den säkra sida. såhär i efterhand förstår jag inte varför veet och andra företag som producerar skönhetsprodukter tvunget ska beautifulisera en process som alla ändå vet är så smärtsam. varmvaxet skulle tydligen innehålla aromatiska oljor för att jag skulle få en skön och avslappnande stund där i badrummet. jag kan berätta för er att den enda gången jag kände den minsta aromatiska doft var när jag sköljde av remsorna i vasken. och då gjorde de så lagom mycket nytta. inte för att jag tror att de gjort nytta när jag kletade och ryckte heller för den delen. att vaxa benen gör ont. väldoftande dofter eller inte.


comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0