det luktar vår i högdalen.

oj oj oj. så lätt man kan göra en hel klass glad. klockan tre såg jag leendena sprida sig från ansikte till ansikte. vår lärare meddelade att han skulle släppa oss två timmar tidigare. så glada vi blev. och när vi gick mot pendeln kände jag mig som en kalv på grönbete. det pirrade i hela kroppen. mer än vanligt alltså. nu sitter jag hemma, och har redan hunnit med den synundersökning som egentligen skulle börjat, ja, nu. fantastiskt!

dagens lukter: idag har jag varit med om många lukter. killen brevdvid mig på bussen till älvsjö luktade hugo boss. min macka på pendeltåget luktade kaviar. kaffet i skolan luktade ganska illa. den (antagligen) hemlösa kvinnan på pendeltåget till stan luktade mycket mycket illa. men vet ni vad? det luktar vår i högdalen.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0