blondiner har roligare.

ja, det är möjligt. men jag skulle snarare säga att extroverta personer har roliagre. jag har idag varit på en inflyttningsfest där jag kände två utav tio. trevligt. det blev mycket snack om sofiero öl och mycket lyssnande på tom waits. vi beskådade även hur en utav tjejerna lyckades sätta sig i sängen, med toalettpapper (med kissfläckar) hängandes från kjolen. jag bad om att få säga till, men blev tillbakahållen av flera skäl. bland annat att det inte kunde sägas när hon redan satt ner, utan att alla hörde, och att det skulle vara så roligt om ingen sa något, utan att hon istället fick åka in till stan och gå in på debaser med toapappret hängandes. vid gullmarsplan sa jag hejdå till alla.

men sa å andra sidan hej till två killar från gambia. vi hade sällskap till högdalen och pratade engelska hela vägen. vi pratade bland annat om arbetslösheten i sverige och england, och hur mycket trevligare det skulle vara om alla var lite mer öppna. vi pratade även om hur svårt det kan vara att känna sig säker nu för tiden, oavsett kön och var man bor. de frågade om jag ville följa med på fest, men jag sa tack, men nej tack.

nu ska jag äta mina nudlar och gå till säng. imorgon är också en dag, har jag hört.

dagens tillrättavisning: kom från tjejen med toapappret. hon blev ganska upprörd när någon frågade hur det gick på jobbet på älvsjömässan, och påpekade snabbt att det faktiskt heter stockholmsmässan. glad, blev hon, när jag höll med och menade på att det är ett sorgligt missförstånd alltihopa.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0