landvetter.

sitter på landvetter. efter att ha fått hjärtat i halsgropen på centralen smakade det gott med kanelbulle. hjärtat flög i halsgropen för att ett gäng idioter (fotbollsfans eller vad fan man nu kallar dem) höll på att föra liv inne på centralen. jag hörde inte så mycket, men folk började springa och skrika i panik och grejer. och det gick de ju igång på och väsnades ännu mer. och sen kom polisen och bla bla bla. orka. en kvinna blev så rädd att hon skrek "tack goooode guuuud" på bred göteborgska när flygbussen anlände, kastade in väskan och satte sig allra längst bak. jag bara skakade på huvudet och var mest sur över att jag inte hann köpa något kaffe där och då.
därför sitter jag nu med en svindyr kopp kaffe i handen, som smakar ganska illa. landvetter är en mycket tråkig flygplats. och chief var ju tydligen för bakfull för att komma och hålla mig sällskap, så nu sitter jag alltså här. ensam, uttråkad, och kanelbullen är slut. dessutom har jag lite ångest över att behöva komma hem hungrig, klockan halv elva, och behöva laga mat till morgondagens lunchlåda. bajs bajs bajs. äsch, jag ska sluta sura. iallafall sluta skriva om det.
dagens dikt: har man tråkigt på bussen är det lätt att man skriver ihop en liten dikt, på äkta lågstadievis:
i'm high maintenance, easy put up a fence
i'm scarred from the past, not eager to move too fast
i need hugs and i need kisses,
i need everything a girl wishes
not saying you're not what i need,
i just won't let you make my heart bleed

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0