sen frukost.

det är förvånansvärt vad skönt det kan vara att vakna i någon annans säng. därför var jag tvungen att somna om, och vakna igen. två gånger. men nu har jag duschat och ätit frukost. så det är bara att sätta igång med renskrivandet av anteckningar. sen blir det en tur ner på stan och uppmötande av apotekaren. hittills har jag matat honom med tre kärleksmuffins, och effekten sitter fortfarande i. nu är de slut, men det ka nog gå bra ändå.

dagens tankar om bäst-före-datum: jag åt en äggmacka till frukost. ägget gick ut den 29 mars. jag googlade, och hittade en sida som tog upp dethär med datummärkning. jag tycker det är oförskämt så mycket mat vi slänger, som är helt ätdugligt. igår gick jag även över till mina söta grannar och lämnade en påse med 2 muffins, 1 lite mjöl, 1 liter juice, en gurka, en paprika, två tomater och två passionsfrukter. de tog tacksamt emot, och jag tyckte att det var det enda rätta. varför slänga det bara för att jag ska iväg? kan ju lika gärna någon annan få nytta av det. passade även på att tacka för nyckel-hittandet.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0