bitter måndag.

nästa gång åker jag första klass. inget snack om saken. inte nog med att man tvingas upp tidigt på morgonen (inget ont mot apotekaren, jag tycker om att vara i uppsala, jag är bara trött), skall man tvingas bökas och knuffas på tåget med alla andra morgontrötta pendlare. efter att ha klämt fingret i en utav sattygen till dörrar (de stängdes utan förvarning och visade ingen hänsyn för den stackare som stod i öppningen), svurit lite tyst över de tomma och inbjudande sätena i första klass, satte jag mig ner på golvet. nöden har ingen lag. så är det bara.
så nu sitter jag här, i skolan en timme innan lektionen börjar. men ingen rast och ingen vila här inte. nej nej, jag ser denna timme som en chans att börja skriva extrauppgiften jag fick för att jag var sjuk i torsdags. som om att jag inte fattar att det krävs en massa försäkringar när man driver ett företag. jag väl inte retarded. men men. man får skylla sig själv.
dagens godaste: ostmackan jag precis åt. mmm. med smör. att lite smör kan göra en så glad.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0