on the move.

suck. det är farligt att sätta sig ner efter att ha varit igång hela dagen, och bara sovit fyra timmar. men jag är förvånansvärt pigg, och tacksam för det. annars hade det varit svårt att ta till sig av den såväl positiva som negativa feedback vi fick på vårt reportage. jag fick iallafall en massa cred för min insats som reporter och speaker. det var roligt. killarna har varit grymma de med, såklart. och om någon skulle fråga vilka tre jag skulle kunna tänka mig att gifta mig med i klassen, skulle svaret komma ganska lätt.

nu sitter jag äntligen på tåget. en viss sliten liten pojk mötte upp med mig innan avfärd, och det slank ner både latte och varm macka på ett ganska mysigt café på drottninggatan. egentligen vill man inte hänga på drottninggatan, men idag var det nästan tvunget. i vilket fall som helst lyckades vi värma upp ett par kalla fötter, och det känns inte längre lika jobbigt att åka hem. jag är inte längre uppgiven och arg, utan istället positiv och glad.

tåget rullade för övrigt iväg nästan en timme efter ordinare avgångstid, och i vanliga fall hade jag suckat och klagat över människors irriterande beteende som gör livet surt för oss resenärer med vett i skallen. men nu lutar jag istället mitt trötta huvud bakåt, sätter igång "2012" och slappnar av. halmstad om fyra timmar. härligt!


trots att det är rätt varmt på tåget, kan jag inte låta bli att längta lite till sommaren.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0