stuck in traffic.

imorse vaknade jag 06.00 av mördarkramp i höger vad. det gjorde så fruktansvärt ont, och vägrade släppa. jag uttryckte min smärta lagom högt för att få en tröstande kram, utan resultat. men det gör inget, för istället fick jag låna en varm tröja och slapp frysa på vägen till skolan. det är 3 grader i stcokholm idag...

jag hade dock knappt behövt tröjan, för i slussen stannade tunnelbanan efter att ha kört tre meter. efter tio minuter börjar irritationen sprida sig i vagnen, och en man börjar försöka bända upp dörrarna. en kvinna suckar och skriker till en tågvärd genom fönstret: "kan ni inte öppna dörrarna, så att vi kan ta en annan vagn!!!" - hur tänkte hon där? i vilket fall som helst fick vi efter 20 minuter reda på att ett dörrpar var sönder, och därför var alla tvugna att gå av.

jag och en skolkamrat skyndar till hötorget, och tänker precis ta ettans buss när vi får information om att röda linjen rullar igen. skyndar därför till östermalmstorg och hinner precis med ropstentåget. möter en annan skolkamrat som meddelar att vi inte tjänade på att försöka ta bussen, vilket egentligen inte spelar någon roll. iallafall inte för mig, jag hade ju sovmorgon...

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0