a friend in need.

hastigt och lustigt var man på väg till solna. och vad ska jag göra där? jo, förstår ni, min gamla kollega från fitness24seven har ringt och frågat om jag kan ställa upp och jobba några gånger. jag har tackat nej tre gånger, vilket känns lite dumt. därför tackade jag idag ja, fjärde gången gillt, typ. det är en himla tur att man är resvan, stresstålig och så vidare, för annars vette tusan hur man hinner hem och packa efter skolan, åka inom hornstull för att hämta nycklar, jobba i solna mellan 16 och 19, och sedan åka till arlanda för att ta ett flyg 21.30. kanske ingen jättematch, men det var lite klurigt att få med allt i den hast jag slängde ner det i resväskan.

får se hur det går dock, jag har ju trots allt inte jobbat i receptionen på evigheter. stackars den receptionist som kommer ha mig på tråden femtielva gånger. men det ska faktiskt bli roligt. sälja lite kort, moppa lite golv, snacka lite med kunder och sådär. omväxling förnöjer, heter det ju.

dagens oskönaste: visst, solen skiner och sådär. men det spelar ju ingen roll när snålblåsten letar sig igenom vartenda plagg och förfryser märg och ben.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0