brösten sa poff.

jag visste att det skulle ske. jag var beredd. men det betydde visst inte att jag ändå skulle bli lite ledsen när det hände. jag upptäckte idag, att det hade hänt. mina bröst har gått tillbaka till sin ursprungliga storlek. jag visste såklart att detta skulle hända, eftersom jag slutat äta piller med hormoner i. men ändå, lite sorgset är det. så, bye bye boobies.

upptäckte förminskningen på gymmet. har alltså varit och tränat denna fantastiska, soliga, dag. är dock fortfarande begränsad vad gäller magövningar. vet inte vad som hänt, men ont gör det. iallafall. på vägen in mot gymmet satt jag bredvid ett par, som satt mittemot varandra. de läste varsin metro, och utbytte ibland ett fåtal meningar. vid skanstull frågar killen: "du ska av i slussen eller?" tjejen, som bryter på norska, svarar: "ja, slussen... eller, medis. ja, medis. så går jag folkis ner till jobbet." alltså, det där är inte okej. man förkortar inte folkungagatan till "folkis". det gör man bara inte. och det kommer från mig, som fått bassning för att jag skriver "gullmars" istället gullmarsplan. det måste man ju förstå, även om man är norsk, att det inte är okej. shit. vart är stockholm påväg...

dagens men för livet: jag glömde ju helt bort att berätta om min nära-slå-halvt-ihjäl-sig-upplevelse i förra veckan. drar den kort: fredag. jag är sen. vi skall redovisa vårt grupparbete. missar bussen. får panik. tänker i panik att jag kan åka via årstaberg. tar tunnelbanan. byter till tvärbanan i globen. är fortfarande sen. komme fram till årstaberg. utbrister fult ord för det kvinnliga könsorganet, när jag ser tåget mot västerhaninge rulla iväg. med musik i öronen, och flera människor omkring mig märker jag inte vansinnescyklisten komma emot mig. han lyckas väja något, men kör förbi mig, med sådan fart, att han får med sig hela mig och jag snurrar runt i någon form utav piruett. utan ett ord rätar jag på väskan, och går vidare. svårt traumatiserad av det hela. det bör tilläggas att tåget jag såg var ett annat tåg. mitt tåg var två minuter försenat, och jag hann. men numera vågar jag knappt korsa en cykelbana utan att titta både till höger och till vänster, tre gånger.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0