fridag en fredag är fin dag.

vaknade oerhört sent. apotekaren lämnade mig ensam i sängen redan klockan sju i morse. så jag tänkte att då kan jag lika gärna sova bort hela förmiddagen. sen så regnar det. och det är fredag. det regnar och jag är ledig. på grund av regnet blir det inget picknickevent med pågen idag, utan vi satsar istället på imorgon och söndag.

är man ledig såhär på en fredag, och inte har några pengar, kan det ju tyckas passa bra att leta reda på dendär loppisen i farsta jag och apotekaren inte lyckades hitta senast. så det är precis vad jag tänker göra. jag drar på mig en myströja och förbereder mig på en heldag med mig själv som sällskap. ska faktskt bli riktigt skönt. och roligt. jag brukar ha roligt med mig. senare ikväll ska vi tvätta. fridag. en fredag. kunde inte komma mer lägligt.

dagens musik: medans jag sminkar mig och dricker mitt kaffe lyssnar jag på the decemberists. de spelade live på jay lenno idag, och är riktigt bra. the decembersists är ett indierockband från portland i usa, och släppte sitt femte album, "the hazards of love", nu i mars. klicka här för att lyssna på albumet på spotify.



comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0