pyssel och knåp lönar sig.

med lite fantasi, små finensiella medel och en nedrans massa tålamod, kan man knåpa ihop en egen liten balkonglåda. jag köpte en trä-grej för 10 kronor, sprayade den med guldfärg, satte tre små vita krukor i, och i dem tre plantor tagetes (10 kronor styck). jag sprayade även en brun plastkruka (3 kronor) med fint möster med guldfärg, och satte en marerit (35 kronor) i. de båda hängdes upp med s-krokar från ikea (bygel, 19 kronor för 10 stycken. för övrigt sjukt bra att ha hemma) och lite ståltråd. et voila, äntligen lite mysigt på min balkong. får se hur vattenfast den där guldfärgen är bara...

innan jag var hemma och kunde pyssla ihop allt, hade jag först varit i sundbyberg, sedan i tyresö, och sist i farsta. alltså flängt runt som en idiot på amfetamin. men det var det värt!
dagens planer för kvällen: helt själv skall jag avnjuta lax med kokta morötter och limesås. sedan blir det solo mys med robinson, ostbågar och kanske kanske en öl. dethär med att dricka alkohol i sin ensamhet kan lätt resultera i tragik.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0