on the move.

gott folk. det är dags för mig att ta mitt pack och flytta. hela fem minuter bort till gubbängen. jag lämnar alltså lilla, mysiga men ack så fallfärdiga ettan i högdalen. jag lämnar ensamhet och klaustrofobi för en stor tvåa i trevliga gubbängen. tvåan skall jag dela med en operasjungande herre jag bekantat mig med de senaste tio åren. flyttlasset går i helgen när familjen är här på besök, lämpligt nog.

då jag är ganska snål efter att ha tappat mitt sl-kort och var tvungen att köpa ett nytt (för 1340 kronor), gick jag till ica för att be om bananlådor. så himla smidigt, och bra mycket lättare att bära runt på än vanliga flyttlådor. skall börja packa så smått i veckan, och är förhoppningsvis klar till lördag. nu, mat. det tar på krafterna att bära bananlådor...

dagens snubbel trubbel: då jag inte är så lång i rocken, nådde jag knappt över kanten på den översta bananlådan. därför hade jag i stort sett ingen koll på var jag gick, varpå jag snubblar. snubblar över ett barn i en stroller och tappar nästan balansen. bananlådorna svänger, barnet skriker och folk tittar. jag höll på att dö av skam när jag återfick balansen. stum av chocken svarar jag bara genom att nicka, när mamman frågan om allt gick bra, och går därifrån. pinsam nära-döden-upplevelse på hög nivå.


comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0