rollin' on my cheap skates.

vilken vardagslyx man kan få till med en snål budget ändå. moah lämnade lite falukorv, och jag funderade ett tag på vad jag skulle göra. rotade igenom kylskåpet och hittade lite purjolök, en halv lök, en halv paprika, en halv broccoli och en halv zucchini. jag stekte upp alla grönsakerna, sedan falukorven. blandade ihop allt och stekte en stund med en matsked kokosflingor, en tesked riven ingefära, sambal olek, thai sweet chili sås, salt och peppar. blev hur gott som helst! i den visa såsen har jag bara vitlök, salt, timjan, oregano och vitlök. med ris och ett glas vin kan det inte smaka bättre. god middag!


comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0