wet feet on the floor.

jag försöker undvika att skriva om vädret. för det är det enda folk gör. nästan varenda statusuppdatering på facebook handlar om den äckliga blötsnö som nu singlar ned från himlen. men jag kan inte hålla mig. jag skiter i att det tjatas om det, men fy satan var tog våren vägen. mina skor läcker in, så mina tår är stelfrusna. min jacka är inte varmfodrad, så mina armbågar är knallröda. mina vantar täcker inte hela handen, så mina fingrar är rynkiga som russin. usch. fy. sluta. blä. sådär ja, då var jag klart. nu kan jag istället återgå till en skönare sinnesstämning och berätta att skolan gått från att kännas värdelöst tung, till att kännas skönt utmanande. att ta en fika på ginos (före detta sju knop) med söta fanny var dessutom precis vad jag behövde. nu dricks det te och städas. snart skall det duschas. värmas fötter och kollas tv. hoppas att ni alla håller er inne i detta fantastiska väder.


summa sumarum kan vi säga såhär: sju knop var världens mysigaste. och de hade pannkakor med grädde för 35 kronor. ginos är något helt annat. helt annan inredning, och inte längre pannkakor på andra tider än när de serverar brunch. och helt ärligt saknar jag de vita väggarna lite. men jag antar att förändring kan vara bra ibland och att jag kommer att vänja mig. så småningom.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0