so much hate for nothing.

i nuläget borde jag på detta en timme och femtio minuter försenade tåg förbanna mig över sj och allt vad en iskall centralstation innebär. men det gör jag inte. istället citerar jag en ganska alldaglig snubbe på ungefär 19 år: "hej jag heter aik-supporter och jag är fruktansvärt dum i huvudet." nåväl, nu var det kanske inte exakt så han uttryckte sig när han hoppade i takt med sina supporterkompisars hejarramsor och på vägen knuffade ner både små barn och äldre damer, men så mycket klokare saker kom inte ur hans mun. i vanliga fall har jag inget emot att man uttrycker sina känslor för vad man tycker om ett eller annat lag, men när hela centralstationen fyllts på såväl bredden som höjden, tycker jag att man borde lägga i stort sett alla känslor åt sidan. älskar du männinskan bredvid dig? hångla när ni satt er på tåget. är du ledsen över att ditt tåg inte är i tid? gråt ut hos släkt och vänner när du kommit hem. är du sur för att det är lång kö på pressbyrån? köp en extra korv och ge den till någon som verkar må lite sämre än du. men framför allt: trampa, sparka, puttas eller knuffas inte på någon. vi sitter ju trots allt i samma båt. tåg. jag vill ändå erkänna att jag i stundens hetta kontrade supportrarnas ironiska god jul-hälsning till mig, när jag påpekade hur deras framfart höll på att ta livet av en gammal tant, med "ha en facking god jul du med ditt jävla as." men sa jag ju å andra sidan inget om att tåget var försenat.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0