leave me alone.

om man hittar en djurunge på marken, så ska man låta den vara, för då kommer djurmamman och hämtar den. såvida den inte är uppenbart skadad, för då hämtar man pappa. detta fick jag lära mig tidigt. så när jag såg den lilla skatungen vid sidan av trottoaren lät jag den vara. detta fick en gubbe att titta snett. han tittade på mig som om att jag lämnat den för att dö. det hade jag såklart inte. skatmamman satt en bit bort och blev istället märkbart irriterad över att gubben gick fram och vakade över den som en hök. "låt den vara, mamman är här borta", påpekade jag bortifrån bänken där jag satt. han tittade snett på mig, igen, och stod kvar. tillslut gick han. och mycket riktigt kom skatmamman flaxandes och puttade in skatungen i busken. det snackas om att man ska vara streetsmart, men ibland önskar jag att fler kunde anamma rent bondvett. jaja, nu ska jag fortsätta med mina viktiga uppgifter här i tumba. vi har gått in i studion, och jag har därför gått in i studio mode. fokus, var det.

leave baby animals alone.

comments

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0