let love be your energy.

folk som svär när de missar bussen med en hårsmån. höga stön och svåra suckar när det inte finns någon sittplats på tunnelbanan. rullande med ögon när en mamma eller pappa kämpar för att få på barnvagnen på den smockfulla bussen. arga insändare som muttrar över att det är för jävligt när folk sminkar sig på tunnelbanan. - man kan tycka illa om mycket. för bara några dagar sedan diskuterade jag och två tjejer vikten av att fälla ner sitsen efter att man gått på toa ståendes. den ena tyckte att det var oerhört respektlöst, och det tyckte den andra med. men så sa hon såhär: "men jag tycker inte att det är värt att lägga energi på att bli arg för det." - så sant. och värt att tänka på. vad lägger du din energi på?


comments
Postat av: Anonym

Just det där med toalettsitsen tycker jag är intressant, tjejer som blir arga/irriterade på män över en sådan sak. Jag tror det kan ligga till så att går man aldrig på toa ståendes vet man inte hur lätt det är att glömma, och hur lite man bryr sig - således är det näst intill absurt att säga åt någon annan att "gör x, det är inte så jävla svårt"

2010-11-30 @ 18:09:32
URL: http://ludvig.yo.se/
Postat av: emelie

ja, alltså egentligen borde det ju inte vara så svårt... har man väl fällt upp den, borde man ju vara kapabel till att fäll ner den. rent allmänt är jag en sån som helst ser att både ring och lock är nerfällda, för allas trevnad. men som sagt, jag lägger numera min energi på annat...

2010-11-30 @ 19:20:12
URL: http://emeliebodilelisabet.blogg.se/

this is not a commercial spot. all comments containing any type of advertising will be removed.

name:
remember me?

e-mail: (not published)

url/blog address:

your comment:

Trackback
  • go back home
  • emelie



    Min profilbild

    emeliebodilelisabet

    bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    RSS 2.0